Weerzien

Vrijdag, 10 juli.
Vandaag is ook een dag dat ik iedereen weer tegenkom. Christoph uit Brussel staat ineens voor me. Hij twijfelt of hij met het vliegtuig of met de bus terug zal gaan: zo ken ik hem, een twijfelaar, net als ik…Even later krijg ik sms van Andrea: ze is op Monte do Gozo en komt morgen aan in Santiago.
Even later kom ik het Kroatische meisje tegen die nog yogales gaf in het hippiehuis. Bij de Albergue loopt ineens Bertand uit Québec voorbij. Ook al hier..hij slaapt in een Albergue verderop. We huggen elkaar als we elkaar zien.
Ik ga naar het strand, heb hiervoor een handdoek gekocht bij de Chineze winkel, een heel mooie met flower-power motieven. Ik zie de blonde Zweedse liggen, die met haar zoon op dezelfde kamer als mij ligt in de Albergue.  Ineens komt er iemand naar me toe: het is Paolo uit Sicilië, hij is vandaag aangekomen samen met een Deen van Palestijnse afkomst en een Hongaars meisje. Ze trekken al weken met elkaar op. Ik heb Paolo voor het laatst gezien in Leon, hij had toen een heel dikke voet en moest paar dagen rust houden. We hadden FB met elkaar uitgewisseld, maar op een of andere manier kon ik hem niet vinden. Mooi, dan kan dat nu nog even. Hij reageert weer net zo spontaan als de eerste en tweede keer dat ik ‘m ontmoette.
Heel erg leuk is dat om zo weer mensen te ontmoeten die je soms weken niet gezien hebt.
Gisteren kwam ik Francesco uit Italië ook nog tegen, die gelijk vanuit het vliegtuig aan het wandelen was gegaan en die al 40 km had gelopen toen ik alweer een herberg zocht. Hij stapte wel uit een taxi, dat begreep ik niet helemaal
En ik, ik geniet, de zee die buldert, een lauw windje, liggend op een flower-power handdoekje, met mijn voeten in het zand. Het lijkt wel vakantie..
Om een uur of half vijf ga ik weer richting Albergue do Sol e do Lua.
‘s Avonds heerlijk gegeten, een pompoenensoep, een rijstgerecht met pindasaus, heerlijk. Er eten er niet veel mee, er hebben er veel afgezegd. Ik zit aan tafel met de beheerder(s) van het huis of zijn het hospitaleros? Ik weet het niet, er wordt bijna alleen Spaans gesproken. Verder is er een Italiaanse en een Ierse, later komt er ook nog een Fransman bijzitten. De Italiaanse maakt na het eten een heerlijk bakje espresso.
Ik blijf in het ritme van de Camino, om tien uur lig ik al plat. Heerlijk geslapen, ik heb de Ierse, de Italiaanse en iemand die boven me slaapt niet thuis horen komen. Ver weg was ik, in dromenland.

Ik werd vanmorgen pas om acht uur wakker, alleen de Zweedse jongen lag nog in bed en boven me ligt een meisje met donkere krullen.
Vanmorgen ontbeten met twee Duitse dames, die vandaag vertrokken. Ook de Ierse en de Italiaanse en de Fransman waren er weer bij. Dat is wel lekker hoor! Ontbijten, afgelopen tijd sloeg ik dit vaak over, omdat er pas om zeven uur of half acht ontbijt was.
Na het ontbijt even Fisterra ingegaan, wat boodschappen gedaan. Ik zag het Duitse meisje, die met haar babietje loopt. Ook haar had ik lang niet meer gezien.
Om 10 uur lag ik al aan het strand, waar er nog een stuk of vier in een slaapzak lagen, ook Toby uit Hamburg met zijn vriendin. Hij zei dat het een beetje geregend had vannacht. Daar was nu weinig van te merken, lekker zonnetje, fris windje. Even lekker de zee in, afkoelen en opdrogen in de zon op de nieuwe handdoek. Wat een leven zeg, niet echt des pylgers…..pylgers moeten afzien….zweten…niet lui op het strand…
En toch ligt deze pylger daar, na te genieten van al die ontberingen, avonturen, ontmoetingen. Even niks, even de oogjes toe: ik hoor het bulderen van de hoge golven, ik voel een fris zeewindje….ik kijk op mijn nieuwe rugzakje: Fisterra Fin do Camino.